Problem wrastających paznokci może być bardzo uciążliwy. Osoby podatne na to schorzenie powinny dbać o pielęgnację płytki paznokciowej i reagować na symptomy problemu. Czasem wystarczy zastosowanie leczenia zachowawczego, jednak z reguły pojawia się konieczność usunięcia wrastającego paznokcia. Czy warto zdecydować się na zabieg laserowy?

Jak rozpoznać wrastający paznokieć?

Pierwsze symptomy wrastającego paznokcia to z reguły zaczerwienienie, bolesność, a także dyskomfort podczas dotyku. Na wałach paznokciowych może wystąpić obrzęk. Ważne jest to, aby już po zauważeniu pierwszych symptomów problemu zwrócić się do lekarza. Z biegiem czasu mogą bowiem pojawić się nawet zmiany zapalne z treścią ropną. A jakie są najczęstsze przyczyny wrastania paznokci? Z reguły problem pojawia się ze względu na nieprawidłowy sposób obcinania paznokci. Duże znaczenie mają też niedopasowane buty i przebyte urazy stóp. Większą tendencję do wrastających paznokci mają osoby z nadwagą, chorujące na cukrzycę, a także mające wrodzone zniekształcenie płytki paznokciowej.

Usuwanie wrastających paznokci - metody

Po zgłoszeniu się do lekarza, w wielu przypadkach usuwanie wrastających paznokci nie jest konieczne. Wystarczające może okazać się wprowadzenie leczenia zachowawczego. Na czym ono polega? Najczęściej stosuje się klamry korygujące, które mają wyznaczyć prawidłowy kierunek wzrostu płytki paznokcia. Istnieją dwa rodzaje klamer. Te wykonane z metalu używane są u pacjentów z zaawansowanym wrastaniem paznokci, u których zidentyfikowano stan zapalny. Są uznawane za skuteczne i szybkie w działaniu. Z kolei klamry plastikowe są wykorzystywane w sytuacjach, gdy wrastający paznokieć nie spowodował jeszcze stanu zapalnego.

Usuwanie wrastających paznokci to kolejna forma leczenia. Podstawowe postępowanie polega na wycięciu skóry i tkanki podskórnej w miejscu wrastania paznokcia. Możliwe jest też usunięcie bocznego kawałka paznokcia wraz z fragmentem wału paznokciowego. Chirurdzy stosują również brzeżną resekcję płytki paznokciowej, czyli wycięcie podłużnego fragmentu płytki chorego paznokcia. Coraz większą popularnością cieszą się również bezpieczne i skuteczne zabiegi laserowe.

Czy warto wybrać zabieg laserowy?

Zastanawiasz się jak usunąć wrośnięty paznokieć bezboleśnie i z jak najmniejszym ryzykiem ewentualnych powikłań? Koniecznie rozważ zabieg laserowy. Wykonany w renomowanym gabinecie pozwoli pozbyć się problemu z wrastającym paznokciem bez powikłań. Charakterystyczną cechą zabiegów laserowych jest niewielkie ryzyko powikłań i szybkie gojenie rany. Jest to zdecydowanie forma usuwania wrastających paznokci, która wiąże się z najmniejszą uciążliwością dla pacjenta. Atutem jest też brak konieczności zakładania szwów.

Wrastające paznokcie mogą być źródłem przykrego dyskomfortu. Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieje wiele skutecznych sposobów, które umożliwiają skuteczne pozbycie się problemu.