Najczęściej leczone schorzenia proktologiczne w gabinecie

Badania diagnostyczne w proktologii

Metody instrumentalne - stosowane w naszych gabinetach

Metody instrumentalne są stosowane w l, II, III, a czasami w IV stopniu zaawansowania choroby hemoroidalnej umożliwiają wyleczenie w 90 - 95% pacjentów. Metody te, już nie zachowawcze, ale jeszcze nie będące typowym leczeniem operacyjnym wiążą się z istotnie mniejszą liczbą powikłań zarówno wczesnych, jak i odległych, a także niższymi kosztami w porównaniu z leczeniem operacyjnym.

Dla chorego największe znaczenie ma jednak fakt, że przy prawidłowym stosowaniu tych technik przez chirurga stosowaniu się do zaleceń przez pacjenta są one zazwyczaj bezbolesne i umożliwiają w ponad 90% zabiegów powrót do pracy następnego dnia. Kosztem tego komfortu jest czasami konieczność wykonania tych zabiegów kilkakrotnie (np.met.Hemoron) lub w dwóch lub trzech etapach (np. met. Barrona).

W leczeniu instrumentalnym wykorzystuje się fakt, że powyżej kresy grzebieniastej błona śluzowa odbytnicy nie jest unerwiona czuciowo, co pozwala na bezbolesne przeprowadzenie zabiegu.

Wspólnym celem poniższych metod jest: zmniejszenie dopływu krwi do guzka hemoroidalnego, częściowa obliteracja (zamknięcie) naczyń splotu hemoroidalnego, oraz wytworzenie blizenki łącznotkankowej, która przytwierdza śluzówkę hemoroidu do podłoża, zapobiegając jego przemieszczaniu się ku dołowi i wypadaniu.

Metody chirurgiczne

Aktualnie uważa się, iż jedynie około 5-10% pacjentów z chorobą hemoroidalną wymaga operacji chirurgicznej. Pacjenci wymagający operacji to z reguły chorzy z IV stopniem choroby hemoroidalnej, wypadaniem odbytu oraz ci, u których zawiodło leczenie zachowawcze i instrumentalne.